Sama fabrika je ostavila prostora da se snaga može po potrebi povećati remapiranjem ECUa. Većina fabrika u svojoj ponudi motora ima potpuno iste motore kod kojih je jedino razlika u sadržaju chipa u ECU. Tako se tržistu nudi veći broj motora koji se razlikuju u snazi, a razlika je dobijena fabričkim chip tuningom. Sto se tiče atmosferskih motora kod njih chip tuning može samo da poveća vijek trajanja jer obogaćuje smijesu i time hladi ventile. Efekat chip tuninga na ovakvim motorima je više nego pozitivan. Kod turbo motora stvar je malo komplikovanija.
ECU kod njih kontroliše i pritisak turbine tako da se tuningom osim goriva moze povećati i količina vazduha,samim tim je i razlika u dobitku na snazi veća u odnosu na obične motore. Pretjeranim povećavanjem pritiska turbine može doći do mehaničkog uništenja motora pa je umjerenost najveći prijatelj turbo chip tuninga. Kod ispravnog urađenog remapiranja nema štetnih efekata po motor.
Fabrike automobila pre puštanja u prodaju novih modela vozila moraju da izvrše homologacije u odredjenim ustanovama zaduženim za standardizacije i kontrolu kvaliteta novih vozila.Kao primarni test prilikom prijema novih tipova vozila jeste test emisije izduvnih gasova. U cilju zadovoljenja sve strožijih propisa inžinjeri u fabrikama automobila su prisiljeni na kompromise. To praktično znači da su primorani da na ustrb snage motora prilagode emisiju izduvnih gasova strogo zadatim normama. Te norme su daleko strožije i zahtevnije od normi koje zahteva jedan tehnićki pregled koji se vrsi jednom godišnje pri registraciji vozila kako u svetu tako i kod nas.
Dakle, ono sto mi radimo jeste približavanje tih normi zahtevima jednog tehničkog pregleda što rezultira povećanjem snage vašeg motora.Vi dobijate motor iste snage kao što je u osnovi i razvijen na probnom stolu prilkom projektovanja a pre redukcije snage na uštrb zadovoljenja strogih homologacijskih normi.
Naravno,to ne znači da će vaše vozilo izbacivati bilo kakav crni dim iz auspuha ili na bilo koji drugi način štetiti okolini i drugim učesnicima u saobraćaju. Ovo naglašavamo i da se ne bi pogrešno shvatilo gore navedeno jer razlika u normama je vidljiva samo na specijalnim mjernim uređajima za analizu izduvnih gasova a nikako vizuelno ili na bilo koji drugi način.
Ima više razloga. Auto koji fabrika prodaje mora biti testiran na sve moguće geografske i meteorološke uslove,to u stvari znači da fabrici nije bitno hoće li se auto voziti na Tibetu (velika visina) ili na Havajima (nivo mora) ili na Aljasci(niska temp.) ili u Sahari(visoka temp.).
On je testiran tako da radi na svim nadmorskim visinama kao i na svim temparaturama vazduha bez obzira na vlažnosti i pritisak. Da bi to postigli oni rade optimizaciju software-a u ECU a ne maximizaciju,tj. uzimaju postotak snage da bi dobili apsolutnu sigurnost u radu motora pod svim uslovima. Još jedan od razloga je ECO norma koja se mora poštovati, kad je motor nov chip tuning ne remeti količinu štetnih materija u izduvnim gasovima, ali kako motor stari (više prelazi) pojavljuju se problemi sa štetnim materijama.
Da bi fabrika produžila upotrebljivost u sklopu ECO normi radi opet optimizaciju i time motor duže ostaje u granicama koje su propisane za ECO standard. Manje bitni razlozi zbog kojih fabrika neizvlači svu snagu su:nešto bučniji motor u visokim obrtajima, veća vjerovatnoća mehaničkog uništenja mjenjača, neprilagođenost kočnica za povećanu snagu…
Istina je da od chip tuninga ne treba zazirati jer se njime, ako je kvalitetno obavljen, autu može podići snaga i smanjiti potrošnja i to bez straha od mogućih problema. To radimo softverski, iščitavamo softver iz motornog kompjutera koji upravlja komponentama motora, potom slijede obrada i modifikacija, a onda i učitavanje modifikovanog softvera u kompjuter automobila. Nakon toga se vrše mjerenje i analiza reakcije automobila na chip tuning, odnosno na naš softver
Uglavnom sva auta sa elektronikom koja kontroliše ubrizgavanje, ali većinom na atmosferskim motorima ne može se dobiti mnogo snage. Takođe, mogu se čipovati auta sa automatskim mjenjačem.
Većinom se ovaj postupak radi na motorima sa turbom ili kompresorom, gdje postoji mogućnost za dovođenje veće količine vazduha. Uz dovođenje više vazduha se koriguje i ubrizgavanje, pa se dobija veća snaga.
Cijena čipovanja zavisi od modela auta, a kreće se od 130 do 350 Eura.
Imate pitanje? Treba vam savjet?
Kod nas ćete pronaći sve što Vam je potrebno. Autounion prijatelj Vašeg automobila.